Wskazówki i rozwiązania ewentualnych problemów w programach na PC

W pierwszej kolejności zachęcam do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi w górnym menu (aby rozwinąć menu trzeba kliknąć na tzw. hamburger czyli menu hamburger). Zachęcam gorąco do wzięcia udziału w ankiecie. Twój głos naprawdę ma znaczenie!

PRZED ZGŁOSZENIEM PROBLEMU UPRZEJMIE PROSZĘ O DOKŁADNE SPRAWDZENIE, CZY WYSTĘPUJĄCY PROBLEM NIE ZOSTAŁ JUŻ OPISANY PONIŻEJ

UWAGA: Nie ma potrzeby tworzenia backupów gdyż pliki instalacyjne w najnowszej wersji zawsze można pobrać tutaj

Preferowana forma kontaktu to poniższy formularz zgłoszeniowy lub mejl na adres tlumacz(małpka)slownik-budowlany.pl. W pilnych sprawach można oczywiście zadzwonić pod nr 601 725 191

Formularz kontaktowy
  1. Imię i nazwisko(*)
    Uzupełnij
  2. E-mail(*)
    Podaj prawidłowy adres
  3. Telefon(*)
    Uzupełnij
  4. Wiadomość
    Nieprawidłowe dane

Uwaga: Poniższe komunikaty dotyczą programu obsługującego wyd. VI słownika (w sprzedaży od 1-go marca 2016). Jeśli posiadają Państwo program obsługujący wyd. V lub nawet IV proszę o kontakt mejlowy w celu znalezienia najlepszego rozwiązania.

Program antywirusowy (np. Norton Antivirus) zgłasza zastrzeżenia do programu

Prawdopodobne przyczyny:

Prawdopodobnie blokada podczas intalacji programu ze strony niektórych programów antywirusowych wynika z dokonywanego przez program wpisu do rejestru, co jest konieczne dla prawidłowej pracy programu i nie grozi żadnymi niekontrolowanymi zachowaniami komputera.

Rozwiązanie:

W zależności od rodzaju programu antywirusowego zignorować komunikat lub wyłączyć program antywirusowy na czas instalacji.

Komunikat błędu:

Nie znaleziono porządkowej 354 w bibliotece dołączanej dynamicznie C:\WINDOWS\system32\ssleay32.dll.

Prawdopodobne przyczyny:

Na komputerze występuje biblioteka OpenSSL, z której korzysta któryś z zainstalowanych programów. Program obsługujący słownik korzysta z biblioteki Qt5 a biblioteka występująca na komputerze jest w niższej/ starszej wersji.

Rozwiązanie:

Komunikat nie ma wpływu na działanie słownika. Aby jednak go usunąć należy skopiować z katalogu C:\ProgramFiles\Słownik lub C:\ProgramFilesx86\Słownik plik o nazwie libeay32.dll do katalogu C:\Windows\system32. Jeżeli taki plik już istnieje to proszę go skopiować w bezpieczne miejsce i zastąpić nowszym plikiem libeay32.dll z katalogu C:\ProgramFiles\Słownik lub C:\ProgramFilesx86\Słownik.

Komunikat błędu:

Problem z uruchomieniem C:/Program Files.../Przekladnia/updater.exe

Problem został już rozwiązany. Gdyby jednak taki komunikat się pojawił to aby umożliwić programowi pobieranie aktualizacji bazy należy odblokować (np. kliknąć "uruchom jako Administrator" z pop up menu) programik updater.exe znajdujący się w lokalizacji podanej w treści komunikatu.

Komunikat błędu:

Nie można zrealizować zapytania

Prawdopodobna przyczyna:

Komputer (lub serwer!) posiada zabezpieczenie antywirusowe blokujące połączenia przychodzące.

(ochrona tożsamości). Podczas instalacji program musi zarejestrować dane użytkownika,

w tym m.in. nr procesora.

Rozwiązanie:

Tymczasowo wyłączyć zabezpieczenie antywirusowe komputera i/lub serwera lub zmniejszyć jego poziom.

Komunikat błędu:

Brak dostępu do bazy danych

Prawdopodobne przyczyny:

1. w przypadku systemu operacyjnego Windows XP w wersji angielskiej bez polskich znaków

Program instaluje bazę danych w katalogu:

Documents and settings/(nazwa użytkownika)/Local Settings/Application Data/Przek3adnia/S3ownik. Jednocześnie program szuka bazy danych w katalogu ....Przekładnia/Słownik.

Rozwiązanie:

Zmienić nazwę katalogów /Przek3adnia/S3ownik na /Przekładnia/Słownik

2. w przypadku, gdy z jednego komputera korzysta więcej niż jeden użytkownik

Program instaluje bazę danych w katalogu: Documents and settings/(nazwa użytkownika)/

Local Settings/Application Data/Przekładnia/Słownik. W przypadku zalogowania się innego

użytkownika program nie będzie miał dostępu do bazy danych przypisanej do użytkownika

głównego (administratora).

Rozwiązanie:

1. skopiować folder  C:\Users\NAZWA_ADMINISTRATORA\AppData\Local\Przekładnia\Słownik do C:\Users\NAZWA_UZYTKOWNIKA\AppData\Local\Przekładnia\Słownik
2. folder AppData jest widoczny wraz z wybraniem opcji "pokaż ukryte foldery w ustawieniach folderów;
3. powyższa ścieżka (z danymi aplikacji), może się różnić w zależności od wersji systemu operacyjnego;